Våre aller vanligste spørsmål
-
Hvorfor har jeg fått avslag?
Kontakt oss gjennom vårt kontaktskjema eller ring oss på telefon 66 85 86 00. Vi er tilgjengelige mandag til fredag mellom kl 8 og 17 og lørdag mellom kl 10 og 18.
-
Hvordan kan jeg utsette betalingen?
Du kan utsette betalingen for kjøp over 1 500 kroner, enten du har handlet på et IKEA-varehus eller på ikea.no. Kjøpet vises i kjøpsoversikten på Min Side, normalt påfølgende virkedag. Velg ønsket betalingsutsettelse (huk av for 6 eller 12 måneder).
Du kan utsette betalingen én gang per kjøp.
-
Når får jeg utbetalt min kontantoverføring?
Pengene er normalt på konto etter 2-3 virkedager.
-
Hvordan får jeg økt kredittgrensen på mitt kort?
Ønsker du å øke kredittgrensen på ditt IKEA Kort kan du fylle ut vårt elektroniske søknadsskjema. Søknaden behandles automatisk, og du får svar på skjermen.
-
Hvordan avslutter jeg kontokreditten min?
Hvis du ikke lenger har bruk for kreditten din, kan du kansellere den via vårt selvbetjeningsskjema her.
-
Når beregnes det renter på mine kjøp?
Det beregnes ingen renter før fakturaens forfall. Etter forfall er nominell rente 21,70 %. Se prisliste.