Våre aller vanligste spørsmål
-
Hvorfor har jeg fått avslag?
Kontakt oss gjennom vårt kontaktskjema eller ring oss på telefon 66 85 86 00. Vi er tilgjengelige mandag til fredag mellom kl 09 og 20 og lørdag mellom kl 10 og 18.
-
Hvordan kan jeg utsette betalingen?
Du kan utsette betalingen for kjøp over 2 500 kroner, enten du har handlet på et IKEA-varehus eller på ikea.no. Kjøpet vises i kjøpsoversikten på Min Side, normalt påfølgende virkedag. Velg ønsket betalingsutsettelse (huk av for 6, 9 eller 12 måneder).
Du kan utsette betalingen én gang per kjøp.
-
Når får jeg utbetalt min kontantoverføring?
Pengene er normalt på konto etter 2-3 virkedager.
-
Hvordan får jeg økt kredittgrensen på mitt kort?
Ønsker du å øke kredittgrensen på ditt IKEA Kort kan du fylle ut vårt elektroniske søknadsskjema. Søknaden behandles automatisk, og du får svar på skjermen.
-
Hvordan avslutter jeg kontokreditten min?
Hvis du ikke lenger har bruk for kreditten din, kan du kansellere den via vårt selvbetjeningsskjema her.
-
Når beregnes det renter på mine kjøp?
Det beregnes ingen renter før fakturaens forfall. Etter forfall er nominell rente 18,96 %. Se prisliste.