VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Tilbake

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Tilbake

Vanlige spørsmål og svar

Finn svar på det du lurer på om IKEA Faktura

  • Jeg har ikke mottatt noen faktura?

    Faktura blir først produsert når ordren er levert hos deg (eller hentet på IKEA dersom du har valgt dette). Du vil motta betalingsinformasjon på e-post. Fakturaen vil også være tilgjengelig på innlogget side / IKEA Faktura kundeportal.

  • Kan jeg utsette forfall på min faktura?
  • Kan jeg dele opp betalingen?

    Din IKEA Faktura kan overføres til ditt IKEA Kort, forutsatt at du er tilstrekkelig tilgjengelig kreditt. Dette gjør du selv inne på kundeportalen. Har du ikke et IKEA Kort kan du søke om kortet inne på portalen.

    Med IKEA Kort kan du dele oppbetalingen over tid. Har du handlet for mer enn 2 500 kroner kan du i tillegg velge inntil 12 måneders betalingsutsettelse mot et fastsatt gebyr. Etter utsettelsen gjelder ordinære betingelser. Priseksempel: 35 000 kr o/12 md gir eff. rente 21,97 %. Kostnad 4 304 kr. Totalt 39 304 kr.

  • Kan jeg endre min kontaktinformasjon?

    Det er per i dag ikke mulig å endre oppgitt e-postadresse eller andre opplysninger. Har du ikke lenger tilgang til e-postadressen du brukte da du valgte IKEA Faktura for ditt kjøp på ikea.no? Da finner du all nødvendig informasjon ved å logge inn med BankID.

  • Hvorfor får jeg ikke innvilget IKEA Faktura?

    Kredittvurderingen er foretatt automatisk, basert på tilgjengelig informasjon. Vi har per i dag ikke mulighet til å behandle søknader om IKEA Faktura manuelt.

  • Hvor kan jeg få tilgang til min faktura?
  • Jeg har returnert varene til IKEA. Hva skjer med fakturaen?

    En kreditnota blir generert når varene returneres til IKEA. Det er to muligheter:

    • Hvis du har betalt fakturaen kan du selv få refundert ditt tilgodehavende beløp inne på kundeportalen.
    • Hvis du har fått refusjon i kontanter hos IKEA må faktura fortsatt betales.