VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Tilbake

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Tilbake

IKEA Faktura kundeservice

Vi er her for å hjelpe deg

Vanlige spørsmål om IKEA Faktura

  • Jeg har ikke mottatt noen faktura?

    Faktura blir først produsert når ordren er levert hos deg (eller hentet på IKEA dersom du har valgt dette). Du vil motta betalingsinformasjon på e-post. Fakturaen vil også være tilgjengelig på innlogget side / IKEA Faktura kundeportal.

  • Kan jeg utsette forfall på min faktura?
  • Kan jeg dele opp betalingen?

    Din IKEA Faktura kan overføres til ditt IKEA Kort, forutsatt at du er tilstrekkelig tilgjengelig kreditt. Dette gjør du selv inne på kundeportalen. Har du ikke et IKEA Kort kan du søke om kortet inne på portalen.

    Med IKEA Kort kan du dele oppbetalingen over tid. Har du handlet for mer enn 2 500 kroner kan du i tillegg velge inntil 12 måneders betalingsutsettelse mot et fastsatt gebyr. Etter utsettelsen gjelder ordinære betingelser. Priseksempel: 35 000 kr o/12 md gir eff. rente 21,97 %. Kostnad 4 304 kr. Totalt 39 304 kr.

  • Kan jeg endre min kontaktinformasjon?

    Det er per i dag ikke mulig å endre oppgitt e-postadresse eller andre opplysninger. Har du ikke lenger tilgang til e-postadressen du brukte da du valgte IKEA Faktura for ditt kjøp på ikea.no? Da finner du all nødvendig informasjon ved å logge inn med BankID.

  • Hvorfor får jeg ikke innvilget IKEA Faktura?

    Kredittvurderingen er foretatt automatisk, basert på tilgjengelig informasjon. Vi har per i dag ikke mulighet til å behandle søknader om IKEA Faktura manuelt.

  • Hvor kan jeg få tilgang til min faktura?
  • Jeg har returnert varene til IKEA. Hva skjer med fakturaen?

    En kreditnota blir generert når varene returneres til IKEA. Det er to muligheter:

    • Hvis du har betalt fakturaen kan du selv få refundert ditt tilgodehavende beløp inne på kundeportalen.
    • Hvis du har fått refusjon i kontanter hos IKEA må faktura fortsatt betales.

  • Hvordan kan jeg sende inn en klage?

    Når våre kunder ikke er fornøyde ønsker vi først og fremst å finne en løsning sammen med dem. Hvis du som kunde ikke føler at vi klarer å finne en god løsning, har du mulighet til å rette en formell klage til oss. Da kan du benytte et eget skjema, slik at klagen registreres på riktig måte, direkte i vårt system. Klikk her for å komme til skjemaet.

    Du har også mulighet til å kontakte oss på telefon, dersom du heller ønsker det. Klikk her for å finne kontaktinformasjon.

    Klager behandles fortløpende. Vi har også rutinemessige gjennomganger av innkomne klager, både ukentlig og kvartalsvis, der vi har mulighet til å oppnevne en ansvarlig saksbehandler i hver enkelt sak, som skal sikre at saken får en løsning. Er du fortsatt ikke fornøyd med løsningen har du mulighet til å ta saken videre til Finanstilsynet, Forbrukerrådet eller Finansklagenemnda.

Ring oss

For å snakke med vår kundeservice på telefon, ring oss på:

+47 66 85 86 00

Åpningstider
Hverdager kl. 9-21
Lørdager kl. 10-18

Skriv til oss
Ikano Bank
Lensmannslia 4
1386 Asker

Send e-post til kundeservice

Takk for at du kontaktet oss.

Vi vil besvare din henvendelse så raskt som mulig.