VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Tilbake

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Tilbake

IKEA Faktura kundeservice

Vi er her for å hjelpe deg

IKEA Kort fra Ikano Bank

Vanlige spørsmål om IKEA Faktura

  • Jeg har ikke mottatt noen faktura?

    Faktura blir først produsert når ordren er levert hos deg (eller hentet på IKEA dersom du har valgt dette). Du vil motta betalingsinformasjon på e-post. Fakturaen vil også være tilgjengelig på innlogget side / IKEA Faktura kundeportal.

  • Kan jeg utsette forfall på min faktura?
  • Kan jeg dele opp betalingen?

    For å dele opp betalingen over tid kan du overføre din IKEA Faktura til ditt IKEA Kort (forutsatt tilgjengelig kreditt på kontoen). Dette gjør du selv inne på portalen for IKEA Faktura. Har du ikke allerede et IKEA Kort kan du søke om kortet.

    Med IKEA Kort kan du dele oppbetalingen over tid. Priseksempel: 35 000 kr o/12 md gir effektiv rente 21,97 %, kostnad 4 304 kr, totalt 39 304 kr.

    Har du handlet for mer enn 2 500 kroner? Da kan du i tillegg velge 6, 9 eller 12 måneders betalingsutsettelse*. Ingen renter påløper i perioden, kun et gebyr**, som legges til første faktura etter utsettelsen.

    Etter utsettelsen gjelder ordinære betingelser dersom du velger å delbetale videre.

    *Inne på portalen for IKEA Faktura kan du velge 6 eller 9 måneders utsettelse. På Min Side for IKEA Kort kan du i tillegg velge 12 måneder.

    **Gebyroversikt:

    • 6 måneder: 280 kroner
    • 9 måneder: 420 kroner
    • 12 måneder: 560 kroner

  • Kan jeg utsette betalingen?

    For å utsette betalingen av din IKEA Faktura i mer enn 14 dager kan du overføre den til ditt IKEA Kort (forutsatt at du har tilgjengelig kreditt på din konto). Dette gjør du selv inne på portalen for IKEA Faktura. Har du ikke allerede et IKEA Kort kan du søke om kortet.

    Betalingsutsettelse gjelder kjøp over 2 500 kroner. Du kan velge 6, 9 eller 12 måneder*. Ingen renter påløper i perioden, kun et gebyr**, som legges til første faktura etter utsettelsen.

    Etter utsettelsen gjelder ordinære betingelser dersom du velger å delbetale. Priseksempel: 35 000 kr o/12 md gir effektiv rente 21,97 %, kostnad 4 304 kr, totalt 39 304 kr.

    *Inne på portalen for IKEA Faktura kan du velge 6 eller 9 måneders utsettelse. På Min Side for IKEA Kort kan du i tillegg velge 12 måneder.

    **Gebyroversikt:

    • 6 måneder: 280 kroner
    • 9 måneder: 420 kroner
    • 12 måneder: 560 kroner

  • Kan jeg endre min kontaktinformasjon?

    Du kan ikke endre opplysninger knyttet til en spesifikk IKEA Faktura. Har du ikke lenger tilgang til e-postadressen du brukte da du valgte IKEA Faktura for ditt kjøp på ikea.no? Du finner all nødvendig informasjon på portalen for IKEA Faktura. Klikk her for å logge inn med BankID.

    Er du IKEA Kort-kunde? Du kan endre e-post og telefonnummer for IKEA Kort-kontoen din på Min Side. Postadresse henter vi fra folkeregisteret.

  • Hvorfor får jeg ikke innvilget IKEA Faktura?

    Kredittvurderingen er foretatt automatisk, basert på tilgjengelig informasjon. Vi har per i dag ikke mulighet til å behandle søknader om IKEA Faktura manuelt.

  • Hvor kan jeg få tilgang til min faktura?

    Du kan administrere din IKEA Faktura ved å logge inn på portalen / "Min Side" for denne tjenesten. Der kan du enkelt kopiere din betalingsinformasjon. Du kan også benytte deg av 14 dagers gratis utsettelse av forfall. Om du har eller ønsker en IKEA Kort-konto kan du også overføre din faktura dit.

    Klikk her for å logge inn med BankID

  • Jeg har returnert varene til IKEA. Hva skjer med fakturaen?
  • Hvordan kan jeg sende inn en klage?

    Når våre kunder ikke er fornøyde ønsker vi først og fremst å finne en løsning sammen med dem. Hvis du som kunde ikke føler at vi klarer å finne en god løsning, har du mulighet til å rette en formell klage til oss. Da kan du benytte et eget skjema, slik at klagen registreres på riktig måte, direkte i vårt system. Klikk her for å komme til skjemaet.

    Du har også mulighet til å kontakte oss på telefon, dersom du heller ønsker det. Klikk her for å finne kontaktinformasjon.

    Klager behandles fortløpende. Vi har også rutinemessige gjennomganger av innkomne klager, både ukentlig og kvartalsvis, der vi har mulighet til å oppnevne en ansvarlig saksbehandler i hver enkelt sak, som skal sikre at saken får en løsning. Dersom du ikke er fornøyd med avgjørelsen i din klagesak og ønsker å få saken din vurdert på nytt, kan du kontakte Ikano Banks Kundeombudsmann eller ta saken videre til Finanstilsynet, Forbrukerrådet eller Finansklagenemnda. Klikk her for å lese mer.

Ring oss

For å snakke med vår kundeservice på telefon, ring oss på:

+47 66 85 86 00

Åpningstider
Hverdager kl. 8-17
Lørdager kl. 10-18

Skriv til oss
Ikano Bank
Lensmannslia 4
1386 Asker

Send e-post til kundeservice

Takk for at du kontaktet oss.

Vi vil besvare din henvendelse så raskt som mulig.