IKEA Faktura er nå avsluttet
Tjenesten tilbyr ikke lenger som betalingsmetode på ikea.no fra 1.mai 2025. Kunder som har et åpent kjøp og en åpen faktura kan benytte de samme mulighetene som tidligere.
Tjenesten tilbyr ikke lenger som betalingsmetode på ikea.no fra 1.mai 2025. Kunder som har et åpent kjøp og en åpen faktura kan benytte de samme mulighetene som tidligere.
Faktura blir først produsert når ordren er levert hos deg (eller hentet på IKEA dersom du har valgt dette). Du vil motta betalingsinformasjon på e-post. Fakturaen vil også være tilgjengelig på innlogget side / IKEA Faktura kundeportal.
Du kan utsette forfall i 14 dager. Logg inn med BankID.
For å utsette betalingen av din IKEA Faktura i mer enn 14 dager kan du overføre den til ditt IKEA Kort (forutsatt at du har tilgjengelig kreditt på din konto). Dette gjør du selv inne på portalen for IKEA Faktura. Har du ikke allerede et IKEA Kort kan du søke om kortet.
Betalingsutsettelse gjelder kjøp over 2 500 kroner. Du kan velge 6, 9 eller 12 måneder*. Ingen renter påløper i perioden, kun et gebyr**, som legges til første faktura etter utsettelsen.
Etter utsettelsen gjelder ordinære betingelser dersom du velger å delbetale. Priseksempel: 35 000 kr o/12 md gir effektiv rente 21,97 %, kostnad 4 304 kr, totalt 39 304 kr.
*Inne på portalen for IKEA Faktura kan du velge 6 eller 9 måneders utsettelse. På Min Side for IKEA Kort kan du i tillegg velge 12 måneder.
**Gebyroversikt:
Du kan ikke endre opplysninger knyttet til en spesifikk IKEA Faktura. Har du ikke lenger tilgang til e-postadressen du brukte da du valgte IKEA Faktura for ditt kjøp på ikea.no? Du finner all nødvendig informasjon på portalen for IKEA Faktura. Klikk her for å logge inn med BankID.
Er du IKEA Kort-kunde? Du kan endre e-post og telefonnummer for IKEA Kort-kontoen din på Min Side. Postadresse henter vi fra folkeregisteret.
Du kan administrere din IKEA Faktura ved å logge inn på portalen / "Min Side" for denne tjenesten. Der kan du enkelt kopiere din betalingsinformasjon. Du kan også benytte deg av 14 dagers gratis utsettelse av forfall. Om du har eller ønsker en IKEA Kort-konto kan du også overføre din faktura dit.
En kreditnota blir generert når varene returneres til IKEA. Det er to muligheter:
Når våre kunder ikke er fornøyde ønsker vi først og fremst å finne en løsning sammen med dem. Hvis du som kunde ikke føler at vi klarer å finne en god løsning, har du mulighet til å rette en formell klage til oss. Da kan du benytte et eget skjema, slik at klagen registreres på riktig måte, direkte i vårt system. Klikk her for å komme til skjemaet.
Du har også mulighet til å kontakte oss på telefon, dersom du heller ønsker det. Klikk her for å finne kontaktinformasjon.
Klager behandles fortløpende. Vi har også rutinemessige gjennomganger av innkomne klager, både ukentlig og kvartalsvis, der vi har mulighet til å oppnevne en ansvarlig saksbehandler i hver enkelt sak, som skal sikre at saken får en løsning. Dersom du ikke er fornøyd med avgjørelsen i din klagesak og ønsker å få saken din vurdert på nytt, kan du kontakte Ikano Banks Kundeombudsmann eller ta saken videre til Finanstilsynet, Forbrukerrådet eller Finansklagenemnda. Klikk her for å lese mer.
For å snakke med vår kundeservice på telefon, ring oss på:
+47 66 85 86 00
Åpningstider
Hverdager kl. 8-17
Lørdager kl. 10-18
Skriv til oss
Ikano Bank
Lensmannslia 4
1386 Asker
Ønsker du å rette en formell klage til oss? Klikk her for å benytte skjemaet for innsending av klage.
Klager behandles fortløpende. Vi har også rutinemessige gjennomganger av innkomne klager, både ukentlig og kvartalsvis, der vi har mulighet til å oppnevne en ansvarlig saksbehandler i hver enkelt sak, som skal sikre at saken får en løsning. Dersom du ikke er fornøyd med avgjørelsen i din klagesak og ønsker å få saken din vurdert på nytt, kan du kontakte Ikano Banks Kundeombudsmann eller ta saken videre til Finanstilsynet, Forbrukerrådet eller Finansklagenemnda. Klikk her for å lese mer.