It appears that you are using an outdated browser. Some features may not be supported.

Spørsmål og svar om utbetaling

  • Dersom du er blant de berørte kundene vil vi sende deg brev med hvilket beløp du vil få godskrevet og hvordan det vil foregå.

  • Om du er berørt, men ikke allerede har mottatt brev fra oss, så vil dette dukke opp straks vi har foretatt beregningen for ditt kundeforhold og dermed er klare til å godskrive eventuell korrigering. For å være sikre på at alt blir helt korrekt rettet opp, regner vi med å måtte bruke litt tid på dette.
  • Hver enkelt kunde som er berørt vil få godskrevet det beløp vi som følge av feilen har krevd inn urettmessig.
  • Dersom du har blitt belastet urettmessig vil dette bli korrigert og godskrevet kort tid etter du har mottatt brevet fra oss. I mange tilfeller vil vi også måtte be deg om ditt kontonummer for å kunne utbetale beløpet.

  • Vi beregner et eksakt beløp for hver enkelt kunde. Dette inkluderer både inkassosalær og feilaktig belastede renter. Korrigere for restgjeld???
  • Om du har hatt saker på mer enn ett kundeforhold hos oss, vil du motta informasjon om hver enkelt sak separat. 

    Om saken gjelder lån og du har en medlånetaker, vil også denne få godskrevet halve beløpet?

  • Korrigeringen av feilaktig belastede renter kan innebære endring av skattepliktig og dermed være skattepliktig. Du vil motta informasjon om eventuelt skattepliktig beløp i brevet fra oss. 

    Eventuell redusert rentebelastning vil endre skattekrav for aktuelle år. Du vil da måtte betale skatt av dette ved påfølgende skatteoppgjør, med mindre du har avtale om forhåndsbetalt skatt. Vi anbefaler derfor å sette av et beløp til dette. Du finner mer informasjon om innrapportering, forhåndsbetaling og forskuddsskatt på Skatteetatens nettsider. Kontakt lokale skattemyndigheter om du ikke er skattepliktig i Norge.

  • Om du har spørsmål som ikke er besvart på denne siden er du velkommen til å kontakte oss. Vi anbefaler å benytte vårt kontaktskjema.