VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Tilbake

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Tilbake

Spørsmål og svar

Coop Bedriftskort

Generelt

  • Har kortet årsgebyr?

    Nei, du betaler ikke årsgebyr på dagens Coop Bedriftskort.

  • Hva er Coop Bedriftskort?

    Coop Bedriftskort er en fakturaløsning for alle næringsdrivende, organisasjoner, lag og foreninger, samt offentlige etater og virksomheter. For å søke om kortet må det finnes et offentlig registrert organisasjonsnummer.

  • Hvor kan kortet brukes?

    Kortet kan benyttes i alle Coops butikker og varehus, samt på Cirkle K, Best og 123 automatstasjoner.

  • Hvilke rabatter får vi med Coop Bedriftskort?

    Meld bedriften inn som Coop-medlem, så mottar dere kjøpeutbytte. Kjøpeutbytte er en gitt prosent som blir bestemt av de ulike samvirkelagene.

Søknad

  • Hvordan registrerer jeg ny kontaktperson på avtalen?

    Dette kan gjøres av tidligere kontaktperson. Avtalen skal oppdateres av personer med signaturrett, som ofte er daglig leder eller administrerende direktør. Det er kun disse som har rett til å bekrefte eller endre på avtalen.

  • Kan jeg søke på papir?

     Nei, bedriften må søke elektronisk, men dere kan velge å signere via printkontrakt per pair, dersom det er ønskelig.

  • Hvem kan signere en søknad om bedriftskonto?

    Vi må ha signatur fra en person med signaturrett, prokura eller med fullmakt.

  • Vi får melding om at det er registrert søknad på vårt organisasjonsnummer. Hva gjør vi?

    Meldingen er kun til informasjon. Klikk videre i søknaden hvis dere trenger flere konti på samme organisasjonsnummer.

Kortbruk

  • Kan jeg øke kreditten?

    Med Coop Bedrift kan din bedrift ha inntil 300 000 kr i kreditt per konto. Send en e-post til coop@ikano.no.

  • Koster det noe å få bestilt nytt kort eller PIN-kode?

    Nei, det koster ingenting å bestille nytt kort eller PIN-kode.

  • Hva skjer når jeg taster feil PIN-kode flere ganger?

    Taster du feil PIN-kode tre ganger sperres kortet. Kontakt kundeservice for å heve sperren. Husker du fortsatt ikke koden kan ny kode bestilles fra kundeservice.

  • Kan vi ha flere kort knyttet til bedriftens konto?

    Din bedrift kan ha flere kontoer, eller knytte inntil ti kort til én konto. Dette ordner du enkelt på Min Side eller ved å kontakte oss.

    Ved flere kort på én konto kan disse samlet benyttes til kjøp inntil innvilget kredittramme per måned.

  • Hvorfor har jeg ikke mottatt kort eller PIN-kode?

    Vi sender kort og PIN til postadressen dere har oppgitt. Ta kontakt med kundeservice dersom du har spørsmål eller vil endre dette. Send en e-post til coop@ikano.no.

  • Må bedrifter legitimere seg seg når de handler?

    Ved kjøp på en etablert konto skal alltid Coop Bedriftskort brukes og PIN-kode tastes. Husker du ikke PIN-koden kan ny PIN-kode bestilles på ”Min side” eller ved å kontakte Ikano Bank. Du får den tilsendt innen ca 7 dager.

  • Hvordan kan jeg sperre kort?

    Ring 66 85 86 55 eller send e-post til coop@ikano.no. Sperretjenesten er åpen hverdager kl 08-21, og lørdager kl 10-18.

Faktura

  • Vi har mottatt faktura med et beløp som allerede er betalt. Hvorfor?

    Innbetalinger som er registrert etter fakturering vil synes på månedlig faktura. Innbetalt beløp kan trekkes fra fakturaen.

  • Når er forfallsdatoen?

    Fakturadato er den 1. og 15. hver måned, med 32 dagers betalingsfrist.

  • Hvordan krediteres en vare som returneres?

    Retur av varer skjer i butikken hvor varene er kjøpt. Returen krediteres bedriftskonto og blir synlig på neste faktura.

  • Hva gjør jeg hvis jeg har en reklamasjon?

    Eventuelle reklamasjoner for feil på kjøpte varer, uteblitt eller forsinket leveranse rettes til salgsstedet hvor varen er kjøpt. Returen krediteres bedriftens konto og er synlig på neste faktura.

  • Hvordan kan jeg få elektronisk fakturering (EHF)?
  • Tilbys eFaktura?

    eFaktura tilbys ikke. Elektronisk fakturering i EHF format tilbys.

    Vennligst kontakt Coop Bedriftskort kundeservice på telefon 66 85 86 55 for mer informasjon.

  • Hvor logger jeg inn i nettbanken?

    Vår nettbank kalles Min Side. På Min Side har du løpende oversikt over din Coop Bedriftskort konto. Det er midlertidig ikke mulig å overføre penger via Min Side.

    Her kan du logge inn på Min Side

Min Side

  • Hvordan får jeg tilgang til Min Side?

    Du logger inn her med brukernavn og passord.

    Brukernavnet  er avtalenummer eller kortnummer. Kortnummeret på 16 siffer finner du på selve kortet. Passord får du på første faktura fra oss, eller ved å kontakte oss.

    Om du logger deg på med avtalenummer får du tilgang til transaksjoner på alle kort tilknyttet avtalen, samt fakturaarkivet. Hvis du logger eg på med kortnummeret får du kun tilgang til de transaksjoner som er utført på det kortnummer du er innlogget med. Fakturaarkivet er da ikke tilgjengelig.

  • Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet til Min Side?
  • Funksjonaliteter på Min Side

    Transaksjoner (kontoens kortinnehaver(e) har kun tilgang til sine egne transaksjoner)
    Hent opp transaksjoner ved å velge fra og til dato. Du får tilgang til transaksjoner 5 år tilbake i tid. Utestående beløp og tilgjengelig kreditt er også synlig.

    Fakturahotell
    Her er det tilgang til alle fakturaer bedriften har mottatt de siste 24 månedene.

    Sperr og bestill kort
    Her kan kort sperres og nye bestilles. Kontoens kontaktperson kan bestille flere kort og sperre alle kort tilknyttet kontoen. Kortinnehaver kan kun sperre og bestille eget kort.

    Bestill PIN-kode
    Her kan ny PIN-kode bestilles direkte på siden.

    Endre kontaktinformasjon
    Her kan kontaktpersonen endre bedriftens adresse, e-postadresse og telefonnummer.

    Kontakt kundeservice
    Dersom du har spørsmål til fakturaen eller generelle spørsmål om Coop Bedriftskort, kan du enkelt fylle ut et kontaktskjema på Min Side. Du får svar innen 2 virkedager.

  • Hvor lenge er fakturaen tilgjengelig på Min Side?

    Hver faktura ligger tilgjengelig på Min Side i 24 måneder.

  • Hvordan kan regnskapsfører få oversikt over innkjøpene?

    Merkes kvitteringer på en systematisk måte er det lett å holde orden på forbruket. På Min Side har bedriften full oversikt på bongnivå. Min Side kan også brukes av eventuell ekstern regnskapsfirma for en enkel og direkte tilgang til tallene.

  • Hvordan kan vi enklest viderefakturere deler av våre innkjøp?

    Om du merker kjøp/kvitteringer systematisk i kassen er det lett å trekke ut aktuelle innkjøp og viderefakturere kunde. Personalet i kassen merker kvitteringen på forespørsel fra innkjøperen.

.
.
.

Chat med oss

Chatter...

.
.
.