VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Tilbake

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Tilbake

Spørsmål og svar

IKEA Bedriftskonto

  • Hva er forskjellen på IKEA Kort og IKEA Bedriftskonto?

    IKEA Kort er knyttet opp mot en privatperson og således ment for privat bruk. Kontohaver er personlig ansvarlig for til enhver tid benyttet kreditt. IKEA Bedriftskonto er knyttet opp mot en bedrift/organisasjon/offentlig institusjon der foretaket er ansvarlig for til enhver tid benyttet kreditt.

  • Hva er IKEA Bedriftskonto?

    IKEA Bedriftskonto er en fakturaordning med handlekort for bedrifter/organisasjoner/offentlige institusjoner som ønsker å handle på IKEA.

  • Kan bedrifter benytte IKEA Faktura?

    Nei, IKEA Faktura er en betalingsmetode for privatpersoner. Den som foretar kjøpet er personlig ansvarlig for innbetalingen; fakturaen kan ikke overføres til en bedrift.

Generelt

  • Hva er forskjellen på IKEA Kort og IKEA Bedriftskonto?

    IKEA Kort er knyttet opp mot en privatperson og således ment for privat bruk. Kontohaver er personlig ansvarlig for til enhver tid benyttet kreditt. IKEA Bedriftskonto er knyttet opp mot en bedrift/organisasjon/offentlig institusjon der foretaket er ansvarlig for til enhver tid benyttet kreditt.

  • Hva er IKEA Bedriftskonto?

    IKEA Bedriftskonto er en fakturaordning med handlekort for bedrifter/organisasjoner/offentlige institusjoner som ønsker å handle på IKEA.

  • Kan bedrifter benytte IKEA Faktura?

    Nei, IKEA Faktura er en betalingsmetode for privatpersoner. Den som foretar kjøpet er personlig ansvarlig for innbetalingen; fakturaen kan ikke overføres til en bedrift.

PIN-kode

  • Jeg har flere enn ett kort på samme kundenummer, og lurer på om det er en unik PIN-kode per kort?

    Ja, det stemmer.

Søknad

  • Hvilke krav setter dere for at jeg/vi skal få IKEA Bedriftskonto?

    Firmaet/organisasjonen må være registrert i Brønnøysund registeret og ha en sunn økonomi.

  • Jeg ønsker å søke om kortet, hvordan går jeg frem?
  • Hvordan behandles søknaden?

    Når din bedrift søker om IKEA Bedriftskonto vil det innhentes kredittopplysninger om ditt foretak, og foretas en kredittvurdering. Det kan også bli foretatt en kredittsjekk av firmaets eiere. Uansett utfall, vil du motta informasjon fra oss.

  • Hvor lang tid tar det fra vi søker til vi mottar kortet?

    Det vil normalt ta syv til ti virkedager.

  • Hvordan signerer jeg søknaden?

    Du kan velge mellom å signere med din BankID eller signere senere. Signerer du med BankID, vil det gjennomføres en automatisk kontroll opp mot Brønnøysundregisteret at du har signaturrett i henhold til firmaattest.

  • Hvordan sender dere ut kortene og PIN-koder?

    Kortene og PIN-kodene sendes ut i separate forsendelser til ditt foretaks postadresse.

  • Adresseendring
  • Avslag er mottatt og jeg/vi ønsker å vite hvorfor?

    Send en e-post via vårt kontaktskjema eller kontakt oss på +47 66 85 86 00. Linjene er åpne alle hverdager mellom kl 09.00-21.00 og lørdager 10.00-18.00. Ha deres organisasjonsnummer klart ved kontakt med Ikano Bank.

Kortbruk

  • Kan vi handle før vi har mottatt kortet?


    Dersom dere har behov for å handle på IKEA før kort er mottatt i posten kan dere ta kontakt med oss, så løser vi det.

  • Mitt firma har tidligere benyttet rekvisisjon ved handel på IKEA. Hva gjør jeg nå?

    • Du kan få en fast fakturareferanse
    • Du må ha et kort hvis du skal handle på IKEA. Du kan søke om inntil 10 kort på samme konto og merke hvert kort med foretrukket navn. Dette navnet vil være synlig på faktura.
    • Du kan også benytte IKEAs kontaktskjema eller ringe IKEA på 64 00 12 75.

    Du vil motta en bekreftelse på e-post med informasjon om hvordan du betaler din ordre.

  • Hvilken kredittgrense har jeg/vi på min/vår konto?

    Kontoens bruksgrense er tilsvarende den kredittrammen bedriften har fått innvilget. Ta kontakt med oss for å få informasjon om kredittrammen eller for å søke om økt kreditt.

  • Hvordan kan jeg/vi sjekke hvor mye jeg/vi har disponibelt på min/vår konto?

    Send en e-post via vårt kontaktskjema eller ring oss på 66 85 86 00. Linjene er åpne alle hverdager mellom kl 09.00-21.00 og lørdager 10.00-18.00. Ha deres kundenummer eller organisasjonsnummer klart.

  • Hvordan får jeg/vi økt kredittgrensen på min/vår konto?

    Send en e-post via vårt kontaktskjema eller ring oss på 66 85 86 00. Linjene er åpne alle hverdager mellom kl 09.00-21.00 og lørdager 10.00-18.00. Ha deres kundenummer eller organisasjonsnummer klart.

  • Kortet blir avvist ved bruk ved varekjøp?

    Grunnen til at kortet blir avvist kan være:

    • Teknisk feil ved brukerstedet
    • Du har nådd din kreditt-/bruksramme
    • Din konto er sperret for bruk.

    Opplever du at din konto er sperret for bruk, ta kontakt med Ikano Bank Kundeservice på telefon 66 85 86 00.

Betingelser og vilkår

  • Hvilke betingelser har IKEA Bedriftskonto?

    IKEA bedriftskonto har blant markedets desidert beste betingelser innen factoring. For en fullstendig oversikt, gå inn på IKEA bedriftskonto vilkår, og du vil finne de til en hver tid gjeldende betingelser.

  • Hvor kan IKEA Bedriftskonto benyttes?

    IKEA bedriftskonto har blant markedets desidert beste betingelser innen factoring. For en fullstendig oversikt, gå inn på IKEA bedriftskonto vilkår, og du vil finne de til en hver tid gjeldende betingelser.

  • Hva koster det å benytte IKEA Bedriftskonto?

    Det koster deg kun et fakturagebyr på 59 kr å handle med IKEA Bedriftskonto. Kortet har ingen årsavgift og det løper heller ikke renter så lenge du innfrir totalbeløpet innen forfall. For en fullstendig oversikt, gå inn på IKEA Bedriftskonto vilkår. Her vil du finne de til enhver tid gjeldende betingelser.

  • Hvordan avslutter jeg IKEA Bedriftskonto?

    Du avslutter kontoen ved å sende en skriftlig melding per post, e-post eller ved å kontakte oss på telefon 66 85 86 00. Vi ber om at kortet klippes i to og returneres til Ikano Bank. Kontoen kan ikke avsluttes før eventuelt utestående beløp er fullt innbetalt og kortet er returnert.

Misbruk/sperring

  • Bedriftens kort er mistet eller blitt frastjålet. Hva gjør vi?

    Kortet må umiddelbart sperres for å unngå misbruk. Ring oss på 66 85 86 00. Vi er tilgjengelige hverdager kl 09.00-21.00 og lørdager 10.00-18.00. Du kan også skrive til via vårt kontaktskjema eller vanlig e-post.

  • Hvor kan jeg få hjelp ved mistanke om misbruk av IKEA bedriftskonto?

    Ring oss på 66 85 86 00. Vi er tilgjengelige hverdager kl 09.00-21.00 og lørdager 10.00-18.00. Du kan også skrive til via vårt kontaktskjema.

  • Hva slags garanti har vi ved misbruk av kortet?

    Det gis ingen garanti, men generelt blir transaksjoner som har blitt belastet et sperret kredittkort tilbakeført. Ikano Bank kan kreve en egenandel på inntil 12 000 kr. Valg av egenandel er avhengig av hvilken aktsomhet og/eller mangel på aktsomhet som er vist i forbindelse med at kortet ble misbrukt. For mer informasjon se produktets vilkår.

Faktura

  • Er det mulig å benytte seg av avtalegiro?

    Nei, det er dessverre ikke mulig.

  • Kan vi få elektronisk faktura?

    Vi sender faktura som EHF eller per post. For å motta EHF må bedriften være registrert i ELMA og deretter gi oss beskjed om at EHF er ønskelig.

  • Varelinjer og MVA er ikke spesifisert på fakturaen. Hva gjør vi?


    Ordrebekreftelsen fra IKEA inneholder spesifikasjonene. Ta kontakt med IKEA på telefon 64 00 12 75 for å få kopi av denne.

  • Vil jeg få en detaljert oversikt over mine kjøp på fakturaen?

    Ja, det vil være beskrevet på din faktura inkludert momsberegning.

  • Hvor ofte og når kommer fakturaen?

    Du vil motta fakturaen få dager etter at kjøpet er foretatt. Fakturaen må betales innen 30 dager fra fakturadatoen.

  • Når begynner eventuelle renter å løpe ved varekjøp?

    Hvis ikke fakturert beløp er betalt innen forfall vil renter løpe fra forfallsdato.

  • Jeg har mottatt en purring selv om jeg har betalt, hva gjør jeg?

    Dersom faktura er betalt etter betalingsfrist vil du motta en rentefaktura. Rentefakturaen vil inneholde et purregebyr og påløpte renter fra betalingsfrist og frem til beløpet ble betalt.

  • Hvor mye må betales ved fakturaforfall?

    Fakturert beløp må betales ved forfall i sin helhet, uteblir betaling vil det påløpe purregebyr og renter. For mer informasjon se produktets vilkår.

.
.
.

Chat med oss

Chatter...

.
.
.