Om kunden ikke har rukket å motta kortet sitt i posten kan du utstede et midlertidig kort. Dette gjelder både helt nye kunder eller kunder som har mistet / sperret kortet sitt.
Hvis portalen er låst, f.eks som følge av feil passord, må skjema for gjenåpning fylles ut og sendes inn.
Kunden kan selv hente ut betalingsinformasjonen for å gjennomføre kjøp på ikea.no. Da benyttes et eget skjema, som automatisk behandler forespørselen. Skjemaet dekker både IKEA Kort og IKEA Bedriftskonto.
Vi har laget en fullstendig oversikt over søknadsløpet, med skjermbilder av stegene kundene må igjennom. Oversikten er oppdatert med nye skjermbilder etter lansering av ny og forenklet prosess i november 2025, der vi nå henter inn kundens opplysninger fra Skatteetaten, forutsett at kunden gir samtykke til dette. Vi har også laget en punktvis oppsummering av prosessen.
Vi har laget en oversikt over automatisert kommunikasjon til kundene etter innvilget søknad og i løpet av deres kundereise hos oss. Oversiktene ligger i verktøyet Figma og oppdateres manuelt, så vi tar forbehold om at det kan forekomme avvik fra det som til en hver tid er live.
Mandag-fredag: 09.00–17.00
Lørdag: 10.00–18.00
Mandag-fredag: 08.00–17.00
Lørdag: 10.00–18.00
For kunder: 66 85 86 00
VIP for IKEA-ansatte: 66 85 86 20
(kun for IKEA; skal ikke gis til kunder)
IKEA Kort: ikea@ikano.no