Informasjon i forbindelse med korona-situasjonen

Her finner du vanlige spørsmål og svar, samt vår kontaktinformasjon

Vi ønsker å besvare dine spørsmål så godt vi kan. Finner du ikke svar på dine spørsmål her er du velkommen til å ta kontakt på telefon. Se kontaktinformasjon nederst.

De vanligste spørsmålene vi får

  • Påvirkes mitt kundeforhold av situasjonen rundt koronaviruset?
    Foreløpig er det ingen grunn til at noe skulle bli annerledes. Vi er tilgjengelige innenfor normale åpningstider. Vi behandler søknader og svarer på henvendelser så raskt vi kan.
  • Kan jeg bruke kortet mitt som normalt?

    Våre betalingskort fungerer som normalt, og de fleste kan også benyttes til netthandel. Trenger du å gå i matbutikken e.l. minner vi om helsemyndighetenes råd om å holde avstand, samt god håndhygiene.

    Våre privatkort har mulighet for kontantoverføring til bankkonto når du trenger ekstra økonomisk fleksibilitet. Se mer informasjon:
    Ikano Visa
    Shell MasterCard
    IKEA Kort

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?
  • Kan jeg søke om kort?
    Ja, du kan søke om alle våre kort som normalt. Vi behandler søknaden din på samme måte som vanlig.
  • Kan jeg søke lån?
    Ja, du kan søke om lån som normalt. Vi behandler søknaden din på samme måte som vanlig.
  • Jeg har betalingsforsikring. Hvordan fungerer den?
  • Hva gjør jeg hvis jeg får betalingsproblemer?

    Har du kredittkort hos oss kan du velge å betale minimumsbeløp (3,5 % av saldo eller minimum 350 kroner) når fakturaen kommer. Du finner minimumsbeløpet på fakturaen.

    Det er viktig at du tar kontakt med oss hvis du får problemer med å betale en regning fra oss.

    Har du spørsmål eller bekymringer som bedriftskunde er du velkommen til å ta kontakt med våre kundesentre for henholdsvis bedriftskort og leasing.

  • Hvordan kan jeg benytte min reiseforsikring med Ikano Visa?

    Har du betalt minst 50 % av din reise med Ikano Visa, er reise- og avbestillingsforsikring inkludert. For mer informasjon og lenke til å melde forsikringssak, klikk her

    Forsikringen er levert av ERV. Den dekker ikke hjemreise eller kansellering av reise i forbindelse med pandemien / koronautbruddet. Se mer informasjon fra forsikringselskapet.

  • Kan jeg utsette betalingen?
  • Hvordan fungerer kompensasjonsordningen for bedrifter?

    Ordningen gjelder bedrifter med stort omsetningsfall grunnet koronakrisen. Den ble vedtatt i Stortinget 7. april, men er først operativ etter endelig behandling i Stortinget 14. april og notifisering i ESA. Forutsatt nødvendige formelle vedtak, vil ordningen kunne behandle søknader tidligst 17. april, med automatisk utbetaling ved godkjent søknad.

    Les mer

Kontaktinformasjon

Hold søkeordene enkle.

Benytt flere ord for å begrense søket ditt.