Ledige stillinger

Jobbe i Ikano Bank

Markedsanalytiker CRM

Ikano Bank Norge er på utkikk etter en CRM orientert Markedsanalytiker

Ikano Bank forvalter store finansieringsporteføljer som IKEA Kort, Shell MasterCard, More at Lindex, Coop Bedriftskort, samt våre egne produkter Ikano Visa, Ikano Lånet og Ikano Leasing. Ikano satser hardt på videre utvikling av våre CRM og Lojalitetskonsepter tilknyttet finansieringsproduktene, og i den forbindelse søker vi en person som har interesse og erfaring tilknyttet kundeinnsikt, kampanjeanalyser og digitale CRM prosesser.

Dine viktigste oppgaver vil være:

  • Analyse og segmentering av kundemassen for å skape målrettet kommunikasjon
  • Måle og rapportere effekt av aktiviteter
  • Skape og implementere gode analyser og rapporter
  • Utvikle anvendbare prediktive modeller i samarbeid med det nordiske analyseteamet
  • Videreutvikle dashboards
  • Anvende eksterne datakilder
  • Bidra til forbedret datafangst og sikre kvalitet i datagrunnlag

Er du den vi leter etter?

Vi søker deg som er genuint opptatt av kundeinnsikt og har sterk interesse for tall og analyse. Du er nysgjerrig og kreativ, og du evner å strukturere, tolke og formidle informasjon på en enkel måte. Du har god forretningsforståelse og interesse for teknologi. Du er opptatt av å gjøre funn i store mengder data, samtidig som du evner å forenkle og visualisere forretningspotensialet. 

Vi tror du har 3-5 års erfaring fra en analytisk rolle hvor du har anvendt store mengder kunde- og transaksjonsdata til innsikt og kampanjeformål. Du har operasjonell erfaring med digitale kundeprosesser, analyse og CRM. Kanskje har du også spisskompetanse på analytisk CRM og aktivitetsstyring. 

Du har høyere utdanning innen informatikk, matematikk eller økonomi. Du behersker og gjerne ett eller flere programmeringsspråk, og du har kanskje jobbet med anvendelse av business intelligence. Erfaring med kampanjestyringsverktøy er en fordel. 
 
Du er drivende, nøyaktig og strukturert, med et skarpt øye for detaljer. Du er proaktiv og flink til å samarbeide med ulike miljøer. Du har satt fotavtrykk i din nåværende jobb og vil bli savnet når du slutter.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse på masternivå fra universitet eller høgskole. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse.
  • Minimum tre års relevant erfaring fra fagområdet
  • Erfaring fra kundeanalyse og / eller analytisk CRM
  • Kjennskap til statistikk og analyse, erfaring med scoring og segmentering
  • Erfaring med bygging av prediktive modeller er en fordel
  • Generelt god IT- og systemforståelse
  • Erfaring med database, datamining, SQL, SPSS, SAS, Angoss, Qlikview og / eller Adobe Campaign er en fordel

Egenskaper:

  • Analytisk og strukturert
  • Forretnings- og kundeorientert
  • Nysgjerrig
  • Ambisiøs
  • Evne til å samarbeide og kommunisere analytisk innsikt på en måte som engasjerer organisasjonen
  • Evne til å jobbe selvstendig og på eget initiativ
  • Meget gode Excel- kunnskaper
  • Gode samarbeidsevner og stor gjennomføringsevne

Vi tilbyr deg

Stillingen som Business Analyst CRM er nyopprettet i Norge. Du vil i den forbindelse få mulighet til å forme stillingen og arbeidsoppgaver i samarbeid med det nordiske analyseteamet, som også vil være dine faglige sparringspartnere. Du vil til daglig jobbe tett sammen med produkteiere og med markeds- og kommunikasjonsavdelingen. Du vil få spennende utviklingsmuligheter i et internasjonalt selskap som har kundens behov, digitalisering og innovasjon på agendaen.

Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og arbeidsplass i Asker sentrum ved togstasjonen.
Stillingen rapporterer til leder for CRM, innsikt og analyse.

Hvordan søke

Send din søknad til Anne Sandved Bjørnøy på e-post anne.bjornoy@ikano.no så snart som mulig da vi vil intervjue kandidater fortløpende, og senest innen 31. oktober 2017. Har du ytterligere spørsmål til stillingen kan du kontakte: Christian Boye Nilsen, Leder av CRM, Innsikt og Analyse på +47 93428769. E-post: cbni@ikano.no