Ledige stillinger

Jobbe i Ikano Bank

Key Account Manager

Vi søker en Key Account Manager med partner- og resultatansvar for vår største og viktigste partner. Du vil ha et strategisk og operativt ansvar og være en viktig bidragsyter til Ikano Banks vekstambisjoner. Som Key Account Manager for IKEA vil du samarbeide tett med både lokale og internasjonale kollegaer.

Ikano Bank tilbyr betalings- og finansieringsløsninger, så som IKEA Kort og IKEA Bedriftskonto, til IKEAs kunder. Stillingen rapporterer til Head of Retail.

Hovedoppgaver vil være:

  • Partner- og resultatansvar samt budsjettering 
  • Sette strategiske retninger og aktivitetsplaner i samarbeid med vår partner 
  • Partnersamarbeid og kundeutvikling 
  • Planlegging og gjennomføring av markedsaktiviteter og analyser
  • Ansvar for eksisterende og nye kundeprosesser
  • Ansvar for opplæringskonsept mot partnere og internt i banken
  • Aktivt bidra til kontinuerlig produkt- og forretningsutvikling
  • Samhandling og koordinering med lokale og internasjonale kollegaer
  • Løsningssalg og relasjonsbygging på alle nivåer i en flerkulturell organisasjon
Er du den vi leter etter?

For å lykkes i rollen må du være fleksibel og open-minded, en sterk relasjonsbygger med gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper. Du vil være i sentrum av det som skjer i Ikano Bank og må derfor kunne sjonglere mellom ulike oppgaver og prosjekter på en og samme tid.

Du må være ambisiøs, uredd, initiativrik og utholdende med sterk gjennomføringskraft. Som person er du løsningsorientert, skaper tillit, har analytiske ferdigheter og egenskaper til å lese og kommunisere statistikk og tall på en pedagogisk måte. Du trives å jobbe hvor det er høyt tempo. Du tar ansvar, jobber systematisk og målrettet.

Du har erfaring med salg, relasjonsbygging og kundeprosess-mapping. Har du erfaring med kredittkort/salgsfinansiering er det et pluss.

Kvalifikasjoner og erfaring:

  • Utdannelse innen økonomi og/eller salg/markedsføring
  • Dokumenterbare resultater innen salg
  • Budsjettering og resultatoppfølging 
  • KAM-erfaring 
  • Relevant erfaring innen kjededrift eller kortprogrammer/betalingsløsninger er et pluss 
  • Erfaring med prosjektarbeid
  • Erfaring med kundeanalyser og kundedatabaser er en fordel
  • Flytende i engelsk og norsk (eller annet skandinavisk språk)

 

Dette kan vi tilby deg!

Stillingen som Key Account Manager omfatter et totalansvar for partneren, produktegenskaper, kundene i porteføljen, samt lønnsomhet. Du vil ha innflytelse på strategiske beslutninger, produktutvikling, og utstrakt relasjon med våre partnere. Du vil jobbe med engasjerte og faglig dyktige kolleger, og stillingen vil gi deg et stort nettverk både nasjonalt og internasjonalt. Hos oss står kunden i sentrum og du vil jobbe i et utpreget forretningsorientert, operativt og uformelt miljø der våre verdier står sterkt og etterleves. Våre verdier baseres på enkelhet, sunn fornuft, å jobbe sammen og å tørre gå våre egne veier. Vi har en åpen og inkluderende kultur der utvikling, hardt arbeid og ha det gøy på jobb står i fokus!

Hvordan søke?

Send søknaden din til Anne Sandved Bjørnøy på e-post anne.bjornoy@ikano.no så snart som mulig da vi vil intervjue kandidater fortløpende, og senest innen 20. oktober 2017. Har du ytterligere spørsmål til stillingen kan du kontakte Helene Hoffman, Head of Retail Partners. Mobil: +47 90 82 82 32, epost: helene.hoffman@ikano.no.